Πρόταση για την εκπαίδευση, πρόκληση για το Δήμο

2015-12-12 13:06

Ο συμπολίτης μας καθηγητής Μιχάλης Ανδρεαδέλλης γράφει :

EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΄΄ΔΡΑΣΗ΄΄

ΣΤΟΧΟΣ : Η εκπαίδευση του μαθητή.

Επιδιώξεις

1. Συμπεριφορά και κουλτούρα μαθητών.
 Οδική συμπεριφορά.
 Κάπνισμα.
 Διατροφή.
 Οικολογική συνείδηση.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

2. Αντιστοίχιση της διδασκαλίας με την καθημερινότητα.
• Εξοικονόμηση ενέργειας.(ηλεκτρικές συσκευές).
• Λειτουργεία καθημερινών συσκευών.
• Εφαρμογή των μαθηματικών και της φυσικής στην καθημερινότητα.
• Ανάπτυξη της ΄΄μαθηματικής σκέψης΄΄για αντιμετώπιση κάθε είδους προβλημάτων της ζωής.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

3. Ανάδειξη άλλων δεξιοτήτων των μαθητών.
o Αγροτικές ασχολίες.
o Οικολογικές ενασχολήσεις.
o Συγγραφικές προσπάθειες.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

 


4. Επιστροφή στις αξίες.
 Γνώση της διδασκαλίας αρχαίων φιλοσόφων.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

5. Αποστροφή από την ΄΄παπαγαλία΄΄ και την αποστήθιση.
Επεξεργασία της κριτικής σκέψης.

Παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων στην ΄΄Αλληλέγγυα Εκπαίδευση΄΄.
Λειτουργεί ικανοποιητικά για δεύτερο χρόνο στο 2ο Λύκειο Χαλανδρίου.

6. Αθλητισμός.
Σχηματισμός ομάδων.
Διδασκαλία αθλημάτων.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

7. Καλή χρήση του διαδικτύου.
Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες προς κάθε κατεύθυνση.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

8. Υπεύθυνη ψυχολογική υποστήριξη στους μαθητές.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
9. Εκπαίδευση γονέων για να μπορούν να καταλαβαίνουν τα προβλήματα των παιδιών τους ,ώστε να μπορέσουν να τους βοηθήσουν.

Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

10. Κομποστοποίηση.

11.Ανακύκλωση.
Σε συνεργασία με τον Δήμο να υπάρξουν ομιλίες, ώστε να μάθουν οι μαθητές τη χρησιμότητα αυτών των δραστηριοτήτων.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄

12.Αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης με πρακτικές συμβουλές οικονομίας και αλληλεγγύης.

13.Μη φυλακίζετε τη γνώση.Οι βιβλιοθήκες των σχολείων παραμένουν κλειστές.Πρέπει να λειτουργήσουν άμεσα.

ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΠΟ
 Καθηγητές.
 Γονείς.
 Δημοτικούς Συμβούλους.

ΧΩΡΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ
 Σχολεία.
 Αίθουσες του Δήμου.
 Γήπεδα.

ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πυλωτικά στην αρχή να βρεθεί ένα Λύκειο η Γυμνάσιο που θα έχει τις απαραίτητες υποδομές:
 Βιβλιοθήκη.
 Γήπεδο στο προαύλιο.
 Υπολογιστές.
 Αίθουσα εκδηλώσεων.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ
 Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων.
 Δημοτικοί Σύμβουλοι.
Αναλαμβάνουν τη φύλαξη και καλή λειτουργία του χώρου.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Να υπάρχει βιβλιοθήκη όπου θα μπορούν να διαβάζουν οι μαθητές τα απογεύματα.Ν
Να υπάρχουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων με βάρδιες εθελοντές (πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί) που θα λύνουν τις απορίες των μαθητών.
Παράλληλα θα λειτουργεί η ΄΄Αλληλέγγυα Εκπαίδευση΄΄.
Τα απογεύματα μπορούν να γίνονται οι διαλέξεις από ειδικούς στην αίθουσα εκδηλώσεων η σε αίθουσα του Δήμου ώστε να υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι.(Επιστημονικοί-Περιβαλλοντικοί-Οικολογικοί.)
Δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης με φροντιστηριακά βιβλία όλων των μαθημάτων,προερχόμενα από γονείς-μαθητές-καθηγητές.
Διεξαγωγή αγώνων και αθλητικών εκδηλώσεων.

ΚΙΝΗΤΡΑ
Βράβευση μαθητών για διάφορες δραστηριότητες.
Το προηγούμενο έτος διηγήματα και ποιήματα μαθητών του 2ου Γυμνασίου Βριλησσίων έγιναν βιβλίο από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη και δόθηκαν στους μαθητές.
Εδώ θα πρέπει να βρεθούν κάτοικοι των Βριλησσίων που θα βοηθήσουν.

Δάσκαλε
Μη φοβηθείς την αταξία του παιδιού, την καταλαλιά των γερόντων ή τον οπισθοδρομημένο Νόμο! Αν βαλθείς μ’ ενθουσιασμό και με πίστη να εργαστείς για την προαγωγή και την ανάταση της Ζωής που σου εμπιστεύονται, να είσαι βέβαιος, θα σε σεβαστεί αυτή η Ζωή στο τέλος και θα κλίνει μπροστά σου!... Μίλτος Κουντουράς,
Μίλτος Κουντουράς
Η Δημοτική αρχή μπορεί να κάνει παρεμβάσεις και αν ναι προς ποια κατεύθυνση;
<< Σκοπός του σχολείου δεν είναι, δεν πρέπει να είναι το ΄΄σοφό’’ παιδί, αλλά το ευτυχισμένο παιδί. Κι αυτό το παιδί μόνο μέσα σε ένα δραστικό και όχι σκυθρωπό σχολείο μπορεί να διαμορφωθεί. Η αξία του ανθρώπου δεν βρίσκεται στις γνώσεις, αλλά στην ισχυρή βούληση, στην ολοκληρωμένη προσωπικότητα,στην πνευματική καλλιέργεια….>>.
Μίλτος Κουντουράς
Βεβαίως το σχολείο που έχουμε δε λειτουργεί σωστά.
Τόσα χρόνια οι παρεμβάσεις που έγιναν ήταν σπασμωδικές χωρίς πρόγραμμα.Έγιναν γιατί έπρεπε να γίνουν.
Είναι αποδεκτό ότι το Δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί και γι’ αυτό ευθύνονται πολλοί.
Βεβαίως με παρεμβάσεις ο Δήμος μπορεί να βελτιώσει την λειτουργία του σχολείου και να πιέσει ώστε η Πολιτεία να αναγκαστεί να πάρει σωστά μέτρα.
Όμως οι γονείς δεν πρέπει να είναι αμέτοχοι και απλοί θεατές.Πρέπει να συμμετέχουν και να διεκδικήσουν ένα σχολείο που να αξίζει.
Οι προτάσεις που ακολουθούν προσπαθούν να συμβάλουν στη δημιουργία αυτού του σχολείου.
Η εκπαίδευση έχει δυναμική και συνεχώς τα προγράμματα εμπλουτίζονται με νέες ιδέες.

© 2015 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

Φτιάξε δωρεάν ιστοσελίδαWebnode