Ημερομηνία | 2016-05-16 |
Από | Μαρία Μαγουλά |
Θέμα | Πόσα ποτάμια έχουν τα βριλήσσια; |
Ζω σε μια όχθη του Βριλησσού.
Περπατώ σε μια άλλη απάνθρωπη «όχθη» κάθε μέρα.
Μπρος μου είναι ο απροσπέλαστος από αμεα ποταμός «οδός Σισμανογλείου». Αλίμονο κι αν είσαι παιδί, αργός να περπατήσεις απ΄την κούραση της Κρίσης, ή αν έχεις πια δυο τροχούς για πόδια.
Στο φόντο το «όρος» Νοσοκομείο Σισμανόγλειο.
Στα μισά αυτουνού του ποταμού ένα παλιό γεφυράκι σου θυμίζει με τον μεταλλικό ήχο της πατημασίας σου να κοιτάξεις από κάτω του να θυμηθείς τον Βριλησσό. Κοιτάς στην απέναντι όχθη και ένα όμορφο παραρεμάτιο πάρκο για ανθρώπους σε προκαλεί να πας να ξεκουραστείς και συ. Κοιτάς ψηλά μπας και ανακουφίσει η σκέψη μιας αερογέφυρας.
Αν ήμουν αμεα δεν θα΄θελα να ζω σ΄αυτή την Πόλη. Είστε πολύ σκληροί εσείς οι άνθρωποι.
Πόσα ποτάμια έχουν τα βριλήσσια... το μεγαλύτερο και ζωηρό είναι το ασφάλτινο. Μα σαν πολίτης ώρες ώρες νιώθω μέσα μου να ξεχειλίζει κι΄άλλος ποταμός.
—————
Ημερομηνία | 2016-04-26 |
Από | Τάκης Μάτσας |
Θέμα | Διέλευση δικύκλων απο την πλατεία |
Καθημερινά διέρχονται από την πλατεία Αναλήψεως δεκάδες δίκυκλα παράνομα,με αποτέλεσμα τον κίνδυνο ατυχήματος για τους πεζούς.Ας σημειωθεί ότι παίζουν πολλά μικρα παιδιά. Ο Δήμος και η τροχαία έχουν ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να συνεργαστούν και να παρέμβουν.
—————
Ημερομηνία | 2016-01-03 |
Από | Μιχάλης Ανδρεαδέλλης |
Θέμα | Σεμινάρια «Πρώτων Βοηθειών» στα σχολεία |
Σεμινάρια «Πρώτων Βοηθειών» στα σχολεία του Βύρωνα
Βασικές γνώσεις «πρώτων βοηθειών» αποκτούν οι μαθητές των σχολείων της πόλης μας από τους Αποφοίτους της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτών (ΣΑΝ), που εδρεύει στο στρατόπεδο Σακέτα στο Βύρωνα.
Με στόχο την ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα παροχής πρώτων βοηθειών για την αντιμετώπιση ατυχημάτων, τραυματισμών, εγκαυμάτων, δηλητηριάσεων κ.ά., ο Δήμος Βύρωνα, μετά από πρωτοβουλία της Αντιδημάρχου Δημοσίων Σχέσεων και Εθιμοτυπίας Ιουλίας Κιούπη, σε συνεργασία με τη ΣΑΝ και μετά από έγκριση του ΓΕΕΘΑ, ξεκίνησε την υλοποίηση μιας σειράς σεμιναρίων, δίωρης διάρκειας.
Ήδη, η πρώτη πιλοτική παρουσίαση πραγματοποιήθηκε την 1η Οκτωβρίου στο 1ο και 2ο Δημοτικό Βύρωνα, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να λάβουν τις βασικές γνώσεις για θέματα που αφορούν σε: εγκαύματα στα παιδιά, τσιμπήματα και δαγκώματα, ακίδες, μικροτραυματισμούς και ρινορραγία, πνιγμό, ξένο σώμα στον οφθαλμό, τραυματισμό από αιχμηρά αντικείμενα, μώλωπες, λιποθυμία, ατυχήματα στην παιδική χαρά, δηλητηριάσεις, ατυχήματα στο μπάνιο του σπιτιού, παρουσίαση κυτίου πρώτων βοηθειών
Ακολούθησε δεύτερη παρουσίαση στους τελειόφοιτους μαθητές του 1ου Λυκείου αλλά και στο εκπαιδευτικό προσωπικό του 1ου Γυμνασίου και 1ου Λυκείου, παρουσία του Δημάρχου Βύρωνα Νίκου Χαρδαλιά, για:
- την καρδιο-αναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και τη χρήση απινιδωτή
- τους τραυματισμούς στο σχολείο και τις αιμορραγίες
- τα εγκαύματα
- τις δηλητηριάσεις
- τσιμπήματα εντόμων και δαγκώματα ζώων
- πρακτική εφαρμογή ΚΑΡΠΑ και απινιδωτή
Παράλληλα, μοιράστηκαν ενημερωτικά φυλλάδια, ενώ μετά από αίτημα των καθηγητών του 1ου Λυκείου, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού στις Σχολές Υγείας.
Η τρίτη παρουσίαση πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη 9 Οκτωβρίου, στους μαθητές του Γυμνασίου Καρέα, οι οποίοι παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την επίδειξη καρδιο-αναπνευστικής αναζωογόνησης των αποφοίτων της ΣΑΝ, αλλά και τις υπόλοιπες θεματικές του σεμιναρίου: εγκαύματα, δηλητηριάσεις, απόφραξη αεροφόρων οδών, δήγματα, τροχαίο-κάταγμα-διάστρεμα.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Στα πλαίσια του <<Ανοικτού Σχολείου>> μπορεί και ο Δήμος Βριλησσίων να συνεργαστεί με τα Νοσοκομεία της περιοχής και να υλοποιήσει παρόμοιες δράσεις.
—————
Ημερομηνία | 2015-12-17 |
Από | Μιχάλης Ανδρεαδέλλης |
Θέμα | Κομποστοποίηση στα σχολεία |
Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αιγάλεω:
δύο χρόνια παρουσιάζεται εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον στα σχολεία μεγαλουπόλεων για το φτιάξιμο σχολικού κήπου με λαχανικά είδη ή αρωματικά φυτά και τις Τα παιδιά προμηθεύτηκαν ειδικό θρυμματιστή για το κόψιμο των κλαδιών, αγόρασαν πλαστικό κομποστοποιητή και υλοποίησαν πρόγραμμα κομποστοποίησης, σε συνδυασμό με τη φύτευση και τη συντήρηση πολλών κηπευτικών φυτών στο χώρο του σχολείου τους. Τα τελευταία περισσότερες φορές συνδυάζεται με την κατασκευή κομποστοποιητών στο χώρο του σχολείου για την παραγωγή κομπόστ, το οποίο θα χρησιμοποιήσουν αργότερα ως φυσικό λίπασμα στον κήπο τους.
Φτιάχνω κομπόστ για λίπανση εδάφους
Compost ονομάζεται το οργανικό υλικό που προέρχεται από την διαδικασία της κομποστοποίησης οργανικών υπολειμμάτων.Οι ανθρώπινες ενέργειες που έχουν σκοπό να επιταχύνουν και να καθοδηγήσουν τις φυσικές διεργασίες της βιοαποδόμησης των οργανικών υπολειμμάτων έχει επικρατήσει να ονομάζεται διεθνώς κομποστοποίηση (composting).
Το compost είναι ένα προϊόν με μεγάλη γεωργική αξία. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα οργανικό λίπασμα που βελτιώνει το έδαφος.
Όταν προστεθεί στην καλλιέργεια δεν ανταγωνίζεται το άζωτο με τα φυτά, είναι απαλλαγμένο δυσοσμιών. Τα compost περιέχουν συνήθως 2 % άζωτο, 0,5 - 1 % φώσφορο και περίπου 2 % κάλιο. Το άζωτο αποδεσμεύεται και είναι διαθέσιμο στα φυτά με αργό ρυθμό.
Τα πλεονεκτήματα της χρήσης compost είναι πολλά:
Τα φυτά γίνονται πιο ανθεκτικά στις διάφορες ασθένειες.
Η γεύση και το άρωμα των προϊόντων είναι καλύτερα.
Το έδαφος γίνεται πιο αφράτο, καλύτερο πορώδες, δουλεύουν καλύτερα οι μικροοργανισμοί και δεν κρατάει νερά.
Η απόδοση των φυτών είναι ίδια με την συμβατική καλλιέργεια.
Με τη χρήση του κομπόστ μπορούμε να βοηθήσουμε τα ταλαιπωρημένα εδάφη να ξαναγίνουν οργανικά εδάφη.
Υλικά κατάλληλα για κομποστοποίηση:
Φύλλα από φυτά και δέντρα.
Υπολείμματα καλλωπιστικών φυτών δέντρων (κλαδιά, βλαστοί).
Διάφορα αγριόχορτα (να μην έχουν ώριμους σπόρους).
Μαραμένα λουλούδια.
Χώμα από γλάστρες (όταν ανανεώνεται το χώμα τους).
Κλαδιά δένδρων και θάμνων.
Στάχτη από ξύλα.
Κομμένο γρασίδι από χλοοτάπητες.
Ροκανίδια και πριονίδια ξύλου σε μικρές ποσότητες (όχι εμποτισμένης ξυλείας).
Υπερώριμα ή χαλασμένα φρούτα.
Τσόφλια από αυγά.
Υπολείμματα του καφέ και τσαγιού με το νερό τους.
Υπολείμματα λαχανικών από το καθάρισμα τους στην κουζίνα (φλούδες από λαχανικά και φρούτα, βολβοί από φασόλια, αρακά, κουκιά κ.ά.
Υπολείμματα βρασμένων φαγητών στα οποία δεν έχει προστεθεί λάδι.
Άχυρο από καλλιέργειες ή από ενσταυλισμό ζώων.
Φύκια θάλασσας.
Κοπριά από αιγοπρόβατα και βοοειδή
Υλικά Ακατάλληλα για κομποστοποίηση:
Πέτρες, μεταλλικά αντικείμενα, πλαστικά, γυαλί, τυπωμένο χαρτί, υπολείμματα φαγητών που περιέχουν λίπη, κρέας, κόκαλα, καθώς και τα υλικά καθαρισμού.
Κατασκευή Κομπόστ
Κομπόστ μπορεί να παρασκευάσει ο καθένας σε λίγα τετραγωνικά μέτρα ανθόκηπου ή λαχανόκηπου, συγκεντρώνοντας τα υλικά σε σωρούς ή μικρές αυτοσχέδιες κατασκευές από ξύλο ή συρματόπλεγμα.
Ο χώρος κομποστοποίησης για λόγους αισθητικής και υγιεινής, δεν πρέπει να βρίσκεται κοντά σε κατοικημένες περιοχές. Το κομπόστ μπορεί να γίνει σε έναν απλό σωρό αν ο όγκος είναι τουλάχιστον 3 κυβικά μέτρα. Το ύψος του σωρού δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 2 μέτρα για να αποφύγουμε τη συμπίεση και να μπορούμε να ανακατεύσουμε το σωρό πιο εύκολα. Η βάση του σωρού πρέπει να έχει λίγη κλίση για να στραγγίζουν τα νερά. Μπορούμε να φτιάξουμε το στρώμα της βάσης με καλά πατημένο χώμα, άμμο ή χαλίκι.
Το άριστο μέγεθος των υλικών για τον σωρό μας είναι από 1,5-7,5 cm περίπου. Το μέγεθος του υλικού επηρεάζει σημαντικά τη μικροβιακή δραστηριότητα αφού ο θρυμματισμός αυξάνει την επιφάνεια όπου δρουν τα μικροβιακά ένζυμα και μειώνει τα κενά αέρα.
Στη βάση του σωρού θα ήταν καλό να τοποθετήσουμε το πρώτο στρώμα από ένα ξηρό ασυμπίεστο υλικό όπως θρύμματα ξύλου, για να εξασφαλίσουμε τον καλό αερισμό από κάτω.
Μετά προσθέτουμε εναλλάξ ένα στρώμα υγρών υλικών π.χ. γρασίδι, φλούδες φρούτων και μετά συνεχίζουμε με μια στρώση από απορροφητικά υλικά π.χ. άχυρο, ξερά φύλλα, στάχτη. Καθώς προσθέτουμε κάθε στρώμα, το βρέχουμε με νερό. Τέλος προστατεύουμε το σωρό από τις καιρικές συνθήκες και τον καλύπτουμε με άχυρο ή με ένα μουσαμά στην κορυφή.
Αφού διαμορφωθεί ο σωρός, η αύξηση της θερμοκρασίας φανερώνει έναρξη της μικροβιακής δραστηριότητας. Τα πρώτα δύο ή τρία 24ώρα, η θερμοκρασία αυξάνει και μπορεί να υπερβεί τους 70 ° C και να διατηρηθεί για αρκετές μέρες.
Μια θερμοκρασία γύρω στους 55 ° C - 60 ° C είναι απαραίτητη για ένα χρονικό διάστημα (Α΄ φάση) επειδή οδηγεί σε μερική αποστείρωση του υλικού. Κατά τη Β΄ φάση, η βέλτιστη θερμοκρασία κομποστοποίησης βρίσκεται ανάμεσα στους 30 ° C - 37 ° C, ενώ αν μειωθεί κάτω από τους 20 ° C η αποσύνθεση επιβραδύνεται.
Η βιοδιάσπαση είναι αερόβια διεργασία για αυτό οι οργανισμοί που συμμετέχουν πρέπει να εφοδιάζονται με το απαραίτητο οξυγόνο. Αν εκτραπεί η ζύμωση σε αναερόβια, εκλύονται από τον σωρό δύσοσμα αέρια όπως υδρόθειο, μεθάνιο, αμμωνία. Αυτό το διορθώνουμε διώχνοντας την υπερβολική υγρασία, γυρίζοντας το σωρό. Ελέγχουμε την υγρασία κάθε 5-10 μέρες και προσθέτουμε νερό όταν γυρνάμε το σωρό. Η υγρασία δεν πρέπει να υπερβαίνει το 70%. Το μυστικό για γρήγορη κομποστοποίηση είναι συχνό γύρισμα. Εξασφαλίζει τον καλό αερισμό και οι μικροοργανισμοί δουλεύουν κυριολεκτικά πυρετωδώς. Η θερμοκρασία ελέγχεται και μόλις πέσει, ο σωρός γυρίζεται. Η ανάδευση των σωρών πραγματοποιείτε κάθε 7-10 ημέρες. Για να επιτύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο αερισμό η αναστροφή γίνεται με διπλό τρόπο, μέσα έξω και τα πάνω κάτω. Στο τέλος της κομποστοποίησης έχουμε μείωση στο 65 - 70 % του αρχικού όγκου υλικών.
Στο σπίτι:
Ένα δοχείο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για παρασκευή compost στο σπίτι μας, είναι ένα παλιό ντεπόζιτο νερού. Θυμηθείτε να ανοίξετε αρκετές τρύπες στις πλευρές του ντεπόζιτου, κάτι που είναι απαραίτητο για την κυκλοφορία του αέρα.
Γιατί κομποστοποίηση
Οι λόγοι που επιβάλλουν την κομποστοποίηση ως βασική μέθοδο για τη διαχείριση των οργανικών αποβλήτων έχουν να κάνουν με το τρίπτυχο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
1. Γιατί οι ανάγκες των ελληνικών εδαφών σε οργανική ουσία είναι τεράστιες, λόγω της πολύ χαμηλής περιεκτικότητας (1%). Στην Γερμανία για παράδειγμα η περιεκτικότητα των εδαφών σε οργανική ουσία είναι 7-8% και κάνουν κομποστοποίηση για να την διατηρήσουν σε ακόμη πιο υψηλά επίπεδα.
2. Γιατί το 35% των ελληνικών εδαφών κινδυνεύουν με ερημοποίηση (Πηγή: ΕΚΕΘΕ).
3. Γιατί με την εκτεταμένη χρήση του κομπόστ αντιμετωπίζεται η εντεινόμενη διάβρωση των εδαφών και καταστέλλονται πολλά φυτοπαθογόνα του εδάφους.
4. Γιατί υπάρχει μεγάλη ανάγκη ορθολογικής διαχείρισης και προστασίας των διαθέσιμων υδάτων και ιδιαίτερα η εξοικονόμησή του με την εφαρμογή της χρήσης του κόμποστ στη γεωργία.
5. Γιατί μειώνονται οι εκπομπές του CO2 και οι επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών.
6. Γιατί είναι ασύγκριτα η πλέον οικονομική μέθοδος τελικής διαχείρισης των οργανικών υλικών.
7. Γιατί έχει την ευρύτερη δυνατή κοινωνική αποδοχή και συναίνεση.
8. Γιατί είναι η πλέον φιλική στο περιβάλλον.
9. Γιατί πρώτα συζητάς και εφαρμόζεις τις οικονομικότερες και καλύτερες
επιλογές και μετά κοιτάς εάν υπάρχει ανάγκη, τις ακριβές και δύσκολες.
10. ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΘΕΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Κατασκευή με ξύλινες παλέτες.
Η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή. Χρειαζόμαστε 5 παλέτες και σπάγκο.
Αρχικά, φτιάχνουμε τη βάση του κομποστοποιητή «ξαπλώνοντας» μία από τις
παλέτες στο έδαφος. Κατόπιν κατασκευάζουμε τα τοιχώματα του κομποστοποιητή, τοποθετώντας κατακόρυφα καθεμιά από τις άλλες τέσσερις παλέτες, σε κάθε πλευρά της βάσης.
Με σπάγκο ή σύρμα τις δένουμε μεταξύ τους σε δύο ή τρία διαφορετικά σημεία κάθε πλευράς. Οταν βρέχει,καλύπτουμε τα οργανικά υλικά με ένα πλαστικό φύλλο ή μουσαμά.
—————
Ημερομηνία | 2015-12-17 |
Από | Ανδρεαδέλλης Μιχάλης |
Θέμα | Κομποστοποίηση στα σχολεία |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ <<ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ>>
Εφαρμογές σε πάρα πολλά Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) σε όλη την Ελλάδα έχουν οργανωθεί και υλοποιούνται προγράμματα Π.Ε. με θέμα τη Διαχείριση των οικιακών αποβλήτων, δίνοντας έμφαση σε εναλλακτικές μεθόδους, όπως είναι η Ανακύκλωση και η Κομποστοποίηση.
Κυρίως, γίνεται προσπάθεια για να ενημερωθούν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι συμμετέχοντες μαθητές/-τριες για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι μας με μια μικρή προσπάθεια να οδηγηθούμε στη ΜΕΙΩΣΗ των οικιακών αποβλήτων που παράγουμε καθημερινά, να συνειδητοποιήσουμε τις πραγματικές μας ανάγκες και όχι τις επιθυμίες μας που μας οδηγούν στην εύκολη κατανάλωση και, επομένως, στην παραγωγή τόσων αποβλήτων, να κατανοήσουμε την προσωπική και συλλογική ευθύνη σε σχέση με το ζήτημα που μελετούμε και να αναδειχθεί και όλη η πολυπλοκότητα του θέματος της διαχείρισης των οικιακών αποβλήτων (οικολογική, κοινωνική, πολιτική, οικονομική διάσταση).
Απαραίτητο στοιχείο η ενεργός συμμετοχή των παιδιών μέσα από βιωματικές διδακτικές τεχνικές (μελέτη πεδίου, επισκόπηση απόψεων, παιχνίδια ρόλων, δραματοποίηση κ.ά.).
Ακόμη, τίθεται και ο προβληματισμός σε σχέση με το στοιχείο της πρόληψης των οικιακών απορριμμάτων. Αυτό έχει να κάνει με την καταναλωτική μας συμπεριφορά και την αλλαγή στις καθημερινές μας συνήθειες.
Σε σχέση με την Κομποστοποίηση, τα παιδιά ενημερώνονται για τη διαδικασία της κομποστοποίησης, τα οφέλη της, τη σωστή επιλογή των υλικών και έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην κατασκευή κομποστοποιητών από υλικά που θεωρούνται «για πέταμα», όπως είναι παλιά τελάρα του μανάβη ή ξύλινες παλέτες.
ΚΠΕ Δραπετσώνας και Τροιζήνας-Μεθάνων Επίσης, το ΚΠΕ Δραπετσώνας και Τροιζήνας-Μεθάνων έχει συνεργαστεί κατά καιρούς με Δήμους (Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Δήμο Αθηναίων, Δήμο Τρικκαίων) με θέμα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε σχέση με τη διαχείριση των οικιακών αποβλήτων (οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων και ημερίδων, υλοποίηση βιωματικών εργαστηρίων κ.ά.). Παρόμοιες δράσεις έχουν πραγματοποιηθεί και για εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Π.Ε. πολλών Δ/νσεων Εκπαίδευσης.
Έχουν επιχειρήσει αρκετοί μαθητές και μαθήτριες με τη βοήθεια των δασκάλων τους να εφαρμόσουν μέσα στο ίδιο το σχολείο πρόγραμμα Κομποστοποίησης τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια εκπαίδευση.
Το πιο σημαντικό όλων είναι ότι κατάφεραν να εμπλέξουν σε αυτό και την οικογένειά τους , παρά τις αρχικές αντιρρήσεις των γονέων. Βλέπετε, σε μερικά σχολεία οι γονείς ,διαθέτοντας μια άλλη νοοτροπία θεώρησαν τα παιδιά τους ως «σκουπιδιάρηδες», επειδή μάζευαν ξεχωριστά τα φυτικά υπολείμματα από τα καθημερινά οικιακά τους απόβλητα.
Η επιμονή, όμως, των ίδιων των μαθητών και η ευαισθητοποίησή τους στο σοβαρό ζήτημα της συσσώρευσης τόσων απορριμμάτων μέσα στο ίδιο τους το σπίτι, καθόρισαν και τη μετέπειτα δράση των γονέων, οι οποίοι πείστηκαν για το εγχείρημα των παιδιών τους και διαπίστωσαν ότι, πράγματι, τα «σκουπίδια» της κουζίνας τους μεταμορφώθηκαν σε ένα εξαιρετικό φυσικό λίπασμα για τα φυτά του σχολείου!
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Να αναδειχθούν οι δυνατότητες εφαρμογής της οικιακής κομποστοποίησης, καθώς και οι δυνατότητες διάθεσης του παραγόμενου κομπόστ μέσα από ειδικές «καμπάνιες» προώθησης που θα αναλάβει o Δήμος (σχέδια εφαρμογής εναλλακτικών μεθόδων διαχείρισης των οργανικών αποβλήτων με πρακτικές κατευθυντήριες γραμμές ανάλογα με τον πληθυσμό, την ποσότητα και τη σύνθεση των αποβλήτων που παράγει, επαφές με Δήμους άλλων χωρών που ήδη εφαρμόζουν προγράμματα για ανταλλαγή απόψεων, δημιουργία φυλλαδίων, αφισών, υλικού δημοσιότητας, εκστρατείες ενημέρωσης από τον Τύπο και τα ΜΜΕ).
Να δραστηριοποιηθούν περισσότερο οι Δήμοι και οι Κοινότητες της χώρας μας έτσι ώστε να προβούν στην υλοποίηση προγραμμάτων οικιακής Κομποστοποίησης, έχοντας εξασφαλίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις, όπως είναι: η ενημέρωση των πολιτών, η προμήθεια ειδικών κάδων, η παροχή επιστημονικής βοήθειας από ειδικούς κ.ά. Να δημιουργηθούν μικρές Μονάδες Κομποστοποίησης στους Δήμους, οι οποίες θα δέχονται τα οργανικά απόβλητα από τα εστιατόρια και τις καφετέριες των περιοχών τους.
Να εγκατασταθούν μεγάλες Μονάδες Κομποστοποίησης σε συγκεκριμένες περιοχές, μέσα από μια Διαδημοτική συνεργασία. Να παρακολουθείται το όλο πρόγραμμα από ειδικούς επιστημονικούς συνεργάτες. Χρειάζεται οπωσδήποτε να γίνει περισσότερη ενημέρωση και εκπαίδευση των πολιτών (μέσω ειδικών προγραμμάτων των Δήμων, των ΚΠΕ, διάφορων οικολογικών οργανώσεων που ασχολούνται με το θέμα), καθώς και των παιδιών (μέσα από την τυπική εκπαίδευση).
Ας μην ξεχνάμε ότι στο εξωτερικό η ενημέρωση των πολιτών αποτελεί το πρώτο και κύριο βήμα πριν από κάθε εφαρμογή προγράμματος Κομποστοποίησης. Και, φυσικά, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών και μάλιστα από πολύ μικρή ηλικία. Το ζήτημα της διαχείρισης των οικιακών αποβλήτων και κυρίως των οργανικών θα πρέπει κάποτε να αντιμετωπιστεί με μεγάλη σοβαρότητα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Να δοθεί έμφαση στη μείωσή τους, με μια πιο υπεύθυνη στάση ως καταναλωτές και στην πλήρη αξιοποίησή τους μέσω καλά οργανωμένων προγραμμάτων Κομποστοποίησης. Οι ίδιοι οι πολίτες και περισσότερο εμείς ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να συμμετέχουμε ενεργά προς την κατεύθυνση αυτή!
Τα σχολεία είναι πολλά.
Αναφέρουμε ενδεικτικά παραδείγματα: Από την Α/θμια εκπαίδευση:
13ο και 21ο Δ.Σ. Κερατσινίου (σχολεία με πολυετή παράδοση στην εκπόνηση προγραμμάτων Π.Ε.):
Μέσα από κοινή προσπάθεια άνοιξαν ένα μεγάλο σκάμμα στο χώρο της σχολικής αυλής, προχώρησαν στη συλλογή υλικών για κομποστοποίηση και ύστερα από μερικούς μήνες εμπλούτισαν το έδαφος του κήπου τους με το ώριμο κομπόστ που παρήγαγαν.
Δ.Σ. Ριόλου ν. Αχαΐας :
Τα παιδιά έφτιαξαν έναν κομποστοποιητή από ξύλινες παλέτες, τον ονόμασαν «Κύριο Κομποστούλη» και προχώρησαν στη διαδικασία της κομποστοποίησης.
1 ο και 2ο Δ.Σ. Φιλύρου (Δήμος Πυλαία-Χορτιάτη):
Με τη συνεργασία του Δήμου , γεωπόνου και όλης της σχολικής κοινότητας, οι μαθητές/- τριες των σχολείων αυτών προμηθεύτηκαν ειδικό κάδο και ξεκίνησαν πρόγραμμα κομποστοποίησης.
Μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα κατάφεραν να ενεργοποιήσουν και τους γονείς τους και να συλλέγουν καθημερινά μεγάλες ποσότητες από οργανικά υπολείμματα. Ιδιωτικό Δ.Σ. Ισραητίτικης Κοινότητας:
Για πρώτη φορά φέτος τα παιδιά έφτιαξαν κομποστοποιητή στη σχολική τους αυλή. 5ο Νηπιαγωγείο Πετρούπολης:
Εφαρμόζουν για δεύτερη σχολική χρονιά πρόγραμμα με θέμα την κατασκευή λαχανόκηπου στον αύλειο χώρο και έχουν μάθει τη διαδικασία της κομποστοποίησης, έχοντας το δικό τους ειδικό κάδο που τον εφοδιάζουν τακτικά με τα οργανικά απόβλητα του σπιτιού τους.
Από τη Β/θμια εκπαίδευση:
Γυμνάσιο Πυθαγορείου Σάμου:
Οι μαθητές/-τριες του σχολείου αυτού ήταν πολύ πρωτοπόροι για την εποχή τους. Άνοιξαν μεγάλο σκάμμα στο έδαφος, τοποθέτησαν πασάλους και εκεί μέσα συγκέντρωναν τα απαραίτητα υλικά για την κομποστοποίηση.
2 ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας: Εφαρμόζουν πρόγραμμα Κομποστοποίησης για πολλά συνεχή χρόνια. Τα παιδιά έχουν φτιάξει το δικό τους κομποστοποιητή από παλιές ξύλινες παλέτες.
9 ο Γυμνάσιο Πειραιά:
Τα παιδιά ξεκίνησαν τη διαδικασία της κομποστοποίησης σε έναν έτοιμο πλαστικό κομποστοποιητή που τοποθέτησαν στην αυλή του σχολείου τους (σχ. χρονιά: 2011-12).
Γυμνάσιο Αιαντείου Σαλαμίνας:
Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους αυτοσχέδιο κομποστοποιητή με πασάλους και πλαστικό κάλυμμα.
ΓΕΛ Αμπελακίων Σαλαμίνας:
Οι μαθητές/-τριες κατασκεύασαν έναν αυτοσχέδιο κομποστοποιητή από παλιά χαλασμένα θρανία.
—————
Ημερομηνία | 2015-12-12 |
Από | Μιχάλης Ανδρεαδέλλης |
Θέμα | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ |
EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΄΄ΔΡΑΣΗ΄΄
ΣΤΟΧΟΣ : Η εκπαίδευση του μαθητή.
Επιδιώξεις
1. Συμπεριφορά και κουλτούρα μαθητών.
Οδική συμπεριφορά.
Κάπνισμα.
Διατροφή.
Οικολογική συνείδηση.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
2. Αντιστοίχιση της διδασκαλίας με την καθημερινότητα.
• Εξοικονόμηση ενέργειας.(ηλεκτρικές συσκευές).
• Λειτουργεία καθημερινών συσκευών.
• Εφαρμογή των μαθηματικών και της φυσικής στην καθημερινότητα.
• Ανάπτυξη της ΄΄μαθηματικής σκέψης΄΄για αντιμετώπιση κάθε είδους προβλημάτων της ζωής.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
3. Ανάδειξη άλλων δεξιοτήτων των μαθητών.
o Αγροτικές ασχολίες.
o Οικολογικές ενασχολήσεις.
o Συγγραφικές προσπάθειες.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
4. Επιστροφή στις αξίες.
Γνώση της διδασκαλίας αρχαίων φιλοσόφων.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
5. Αποστροφή από την ΄΄παπαγαλία΄΄ και την αποστήθιση.
Επεξεργασία της κριτικής σκέψης.
Παρακολούθηση φροντιστηριακών μαθημάτων στην ΄΄Αλληλέγγυα Εκπαίδευση΄΄.
Λειτουργεί ικανοποιητικά για δεύτερο χρόνο στο 2ο Λύκειο Χαλανδρίου.
6. Αθλητισμός.
Σχηματισμός ομάδων.
Διδασκαλία αθλημάτων.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
7. Καλή χρήση του διαδικτύου.
Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες προς κάθε κατεύθυνση.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
8. Υπεύθυνη ψυχολογική υποστήριξη στους μαθητές.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
9. Εκπαίδευση γονέων για να μπορούν να καταλαβαίνουν τα προβλήματα των παιδιών τους ,ώστε να μπορέσουν να τους βοηθήσουν.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
10. Κομποστοποίηση.
11.Ανακύκλωση.
Σε συνεργασία με τον Δήμο να υπάρξουν ομιλίες, ώστε να μάθουν οι μαθητές τη χρησιμότητα αυτών των δραστηριοτήτων.
Σεμινάρια και διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες τα απογεύματα στο ΄΄Ανοικτό Σχολείο.΄΄
12.Αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης με πρακτικές συμβουλές οικονομίας και αλληλεγγύης.
13.Μη φυλακίζετε τη γνώση.Οι βιβλιοθήκες των σχολείων παραμένουν κλειστές.Πρέπει να λειτουργήσουν άμεσα.
ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΠΟ
Καθηγητές.
Γονείς.
Δημοτικούς Συμβούλους.
ΧΩΡΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ
Σχολεία.
Αίθουσες του Δήμου.
Γήπεδα.
ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πυλωτικά στην αρχή να βρεθεί ένα Λύκειο η Γυμνάσιο που θα έχει τις απαραίτητες υποδομές:
Βιβλιοθήκη.
Γήπεδο στο προαύλιο.
Υπολογιστές.
Αίθουσα εκδηλώσεων.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ
Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων.
Δημοτικοί Σύμβουλοι.
Αναλαμβάνουν τη φύλαξη και καλή λειτουργία του χώρου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Να υπάρχει βιβλιοθήκη όπου θα μπορούν να διαβάζουν οι μαθητές τα απογεύματα.Ν
Να υπάρχουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων με βάρδιες εθελοντές (πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί) που θα λύνουν τις απορίες των μαθητών.
Παράλληλα θα λειτουργεί η ΄΄Αλληλέγγυα Εκπαίδευση΄΄.
Τα απογεύματα μπορούν να γίνονται οι διαλέξεις από ειδικούς στην αίθουσα εκδηλώσεων η σε αίθουσα του Δήμου ώστε να υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι.(Επιστημονικοί-Περιβαλλοντικοί-Οικολογικοί.)
Δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης με φροντιστηριακά βιβλία όλων των μαθημάτων,προερχόμενα από γονείς-μαθητές-καθηγητές.
Διεξαγωγή αγώνων και αθλητικών εκδηλώσεων.
ΚΙΝΗΤΡΑ
Βράβευση μαθητών για διάφορες δραστηριότητες.
Το προηγούμενο έτος διηγήματα και ποιήματα μαθητών του 2ου Γυμνασίου Βριλησσίων έγιναν βιβλίο από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη και δόθηκαν στους μαθητές.
Εδώ θα πρέπει να βρεθούν κάτοικοι των Βριλησσίων που θα βοηθήσουν.
Δάσκαλε
Μη φοβηθείς την αταξία του παιδιού, την καταλαλιά των γερόντων ή τον οπισθοδρομημένο Νόμο! Αν βαλθείς μ’ ενθουσιασμό και με πίστη να εργαστείς για την προαγωγή και την ανάταση της Ζωής που σου εμπιστεύονται, να είσαι βέβαιος, θα σε σεβαστεί αυτή η Ζωή στο τέλος και θα κλίνει μπροστά σου!... Μίλτος Κουντουράς,
Μίλτος Κουντουράς
Η Δημοτική αρχή μπορεί να κάνει παρεμβάσεις και αν ναι προς ποια κατεύθυνση;
<< Σκοπός του σχολείου δεν είναι, δεν πρέπει να είναι το ΄΄σοφό’’ παιδί, αλλά το ευτυχισμένο παιδί. Κι αυτό το παιδί μόνο μέσα σε ένα δραστικό και όχι σκυθρωπό σχολείο μπορεί να διαμορφωθεί. Η αξία του ανθρώπου δεν βρίσκεται στις γνώσεις, αλλά στην ισχυρή βούληση, στην ολοκληρωμένη προσωπικότητα,στην πνευματική καλλιέργεια….>>.
Μίλτος Κουντουράς
Βεβαίως το σχολείο που έχουμε δε λειτουργεί σωστά.
Τόσα χρόνια οι παρεμβάσεις που έγιναν ήταν σπασμωδικές χωρίς πρόγραμμα.Έγιναν γιατί έπρεπε να γίνουν.
Είναι αποδεκτό ότι το Δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί και γι’ αυτό ευθύνονται πολλοί.
Βεβαίως με παρεμβάσεις ο Δήμος μπορεί να βελτιώσει την λειτουργία του σχολείου και να πιέσει ώστε η Πολιτεία να αναγκαστεί να πάρει σωστά μέτρα.
Όμως οι γονείς δεν πρέπει να είναι αμέτοχοι και απλοί θεατές.Πρέπει να συμμετέχουν και να διεκδικήσουν ένα σχολείο που να αξίζει.
Οι προτάσεις που ακολουθούν προσπαθούν να συμβάλουν στη δημιουργία αυτού του σχολείου.
Η εκπαίδευση έχει δυναμική και συνεχώς τα προγράμματα εμπλουτίζονται με νέες ιδέες.
—————
Ημερομηνία | 2015-12-10 |
Από | Ανδρέας Βαρώτσος |
Θέμα | Φωτισμός της Αλφειού |
Η μια πλευρά της Αλφειού στο τμήμα απο την Ολύμπου έως την Κισσάβου και ιδιαίτερα στη διασταύρωση με την Ταϋγέτου δεν φωτίζεται.
—————
Ημερομηνία | 2015-12-10 |
Από | Ανδρέας Βαρώτσος |
Θέμα | Αγορά βιοκαλλιεργητών |
Επιτέλους μετά απο μια και πλέον δεκαετία προσπαθειών δρομολογήθηκε η αγορά βιοακαλλιεργητών. Θα δημιουργηθεί με τη συνεργασία των Δήμων Χαλανδρίου και Βριλησσίων στο σκεπαστό τμήμα της Αττικής οδού και θα λειτουργεί μια φορά την εβδομάδα. έτσι θα δοθεί η δυνατότητα και στους κατοίκους των Βριλησσίων, αλλά και των όμορων δήμων να προμηθεύονται βιολογικά προϊόντα απευθείας απο τους παραγωγούς και με αυτόν τον τρόπο να προστατεύουν την υγεία τους και το περιβάλλουν και να συμβάλλουν στη βιωσιμότητα των μικρών παραγωγών. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να μην παρέμβει κάποια "αόρατος χείρ" και ματαιωθεί, όπως προηγούμενα.
—————
Ημερομηνία | 2015-12-08 |
Από | Κωνσταντίνα Κουντουριώτη |
Θέμα | Επιτροπή διαβούλευσης |
Σύμφωνα με τον Καλλικράτη, έχει δημιουργηθεί από τον δήμο, η επιτροπή διαβούλευσης , η οποία στο δήμο μας δεν συνεδριάζει.
Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί δεν συνεδριάζει και μάλιστα αυτήν την εποχή που θα ψηφιστεί ο προϋπολογισμός, το τοπικό σχέδιο για την διαχείριση των απορριμμάτων.
—————
Ημερομηνία | 2015-11-11 |
Από | Θεοφίλης Αντώνιος |
Θέμα | Ελλείψεις |
Στη διασταύρωση Π. Μπακογιάννη και Θερμοπυλών έχουν ξηλωθεί τα πλαστικά ¨σαμαράκια" που περιορίζουν την ταχύτητα των αυτοκινήτων επί της Μπακογιάννη.
Επειδή στο σημείο αυτό συμβαίνουν πολλά ατυχήματα, θα πρέπει άμεσα να επανατοποθετηθούν. Επίσης να τοποθετηθεί και μία μεγάλη πινακίδα που να γράφει "Προσοχή! Συμβαίνουν συχνά ατυχηματα"